Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 09:54

Монастирищенський ліцей-інтернат "Обдарованість"

 Монастирищенської міської ради Черкаської області

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [0]
Батькам [5]
Учням [2]
Вчителям [2]
Соціально-психологічна служба [0]
ЗНО [0]
ДПА [0]
Баннер
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Вчителям

Що потрібно знати про насилля ?

Що потрібно знати про насилля ?

Діагностика жорстокого поводження з дітьми.

Проблема визначення факту жорстокого поводження з дітьми має ряд труднощів: а) виявлення ознак злочину (у випадку насильства, порушення прав), їх розпізнавання та фіксація; б) вибір методів такого виявлення; в) здійснення обґрунтованого висновку про факт жорстокого поводження; г) проведення бесіди з дитиною на цю "важку" тему; д) встановлення об'єктивності з боку дорослих тощо.

Як визначити, не лікарям і не правоохоронцям, чи є жорстоке ставлення до дитини в сім'ї, дитячому колективі, мікросередовищі? Цьому сприяють такі методи:

спостереження за зовнішнім виглядом, поведінкою дитини (чи є синці? як їсть? що їсть?). До того ж, якщо батьки ставляться до своїх дітей тепло, розуміють їх і приділяють достатньо уваги їх вихованню, дитина має добре розвинені навички. У дітей же, які мають труднощі в соціальній адаптації, батьки жорстокі, авторитарні і холодні;

спостереження за батьками і дітьми: вміння батьків встановлювати з дітьми стосунки, засновані на повазі, довірі, доброзичливості; наявність спільної ігрової діяльності, дозвілля; задоволення потреб та інтересів дитини;

бесіди з дітьми;

відвідування дитини вчителем удома (або соціальне інспектування сім'ї за сигналом про жорстоке поводження з дитиною);

рольові ігри (спостереження за іграми дітей): які ролі діти обирають, як поводяться з іншими "членами сім'ї" ("доньки-матері"), в дитячому колективі. Це важливо, оскільки діти копіюють сімейні стосунки, ставлення вчителів до учнів та поведінку вчителя (у молодших класах), наслідують поведінку тих дітей, які є лідерами і їм подобаються;

соціометрія в дитячому колективі;

спостереження за ранжуванням дітей у колективі (виявлення "паріїв" — тих, хто може бути в групі ризику);

—проектні методики (щодо насильства, стосунків).

Р.В. Козубовський наводить такі можливі ознаки насильства щодо дитини:

а) фізичне насильство:

множинні ушкодження специфічного характеру (сліди від побоїв ременем, сигаретні опіки, крововиливи в очне яблуко, вибиті зуби та ін.);

ознаки незадовільного догляду за дитиною (гігієнічна занедбаність, висипки, пасивна реакція на біль, страх перед відвідинами батьків у вихідні дні або на канікулах, надмірна поступливість, бажання приховати причину травм, негативізм, агресивність, псевдодоросла поведінка та ін.);

б) сексуальне насильство: хвороби, які передаються статевим шляхом; різкі зміни у вазі тіла, замкненість, страх, зміна рольової поведінки, агресивна поведінка, прагнення цілком закрити тіло одягом, навіть якщо в цьому немає потреби; нічні жахи, невластива віку сексуальна поведінка, безпричинні нервово-психічні розлади, депресія;

в)психічне насильство: затримка психічного і фізичного розвитку, наявність різних соматичних захворювань (ожиріння або навпаки — різка втрата маси тіла, хвороби шлунка, алергії), нервові тіки, енурез, порушення апетиту, сну, тривожність, замкненість, низька самооцінка, агресивність, депресія;

г) економічне насильство: позбавлення дитини того, на що вона має право за законом (житла, їжі, одягу тощо).

 

Характеристика жертви, що зазнала домашнього насилля

s Виказує почуття провини, амбівалентність та страх щодо умов життя.

s Відчуває себе ізольованою та не довіряє іншим.

s Виглядає ізольованою, має мало друзів, обмежений контакт з друзями та іншими людьми.

s Емоційно та економічно залежить від насильника.

s Низька самоповага.

s Можливо бачила насилля над іншими жінками в сім’ї чи/та зазнала насилля в дитинстві.

s Може виражати злість і сором.

s Боїться того, що вона збожеволіла.

s Відчуває себе безсилою уникнути такої ситуації.

s Має пошкодження, які можуть потребувати медичного догляду.

s Може відчувати, що вона винна у поведінці насильника.

s Страждає від провини, але заперечує відчуття злості та терору, які вона відчуває від свого кривдника.

s Перед іншими виглядає пасивною, але насправді активно намагається маніпулювати своїм оточенням для того щоб попередити подальше насилля („Я посолю правильно, я зроблю зачіску, яка йому подобається...” і т.ін.)

s Має сильну стресову реакцію з фізичними та психологічними проявами.

s Вважає, що ніхто не зможе допомогти їй розв’язати її проблему.

s Дитина проявляє регресивні способи поведінки (наприклад, смоктання великого пальця, нічне нетримання сечі).

 

Характеристика дітей-свідків насилля в сім’ї

Відчуття:

s Нікчемність/безсилля.

s Відчуття вини та відповідальності за насильство.

s Страх за себе, братів, сестер та матір.

s Гнів /бентеження /приниженя.

s Визначення насильства.

Поведінка:

s Прокручування ситуації/усамітнення/прагнення догодити.

s Занепокоєння/нездатність сконцентруватися.

s Вияв насильства для самовираження.

s Погана успішність/невідвідування усіх уроків у школі.

Фізичні показники:

s Зазнали фізичного або сексуального насильства.

s Отримали пошкодження при втручанні в конфлікт.

s Енурез/порушення сну.

s Головний біль/біль в животі.

s Відставання а розвитку.

 

Поранення і подряпини:

s Поранення на губах, очах та інші поранення обличчя.

s Будь-які поранення чи подряпини гені талій.

s

Ушкодження скелету:

s Переломи ребер.

s Переломи нижньої щелепи, грудини чи лопатки.

s Травми черепу.

s Повторні поранення у тих самих місцях.

s Пошкодження, спричинені викручуванням чи витягуванням: переломи довгих кісток, відокремлення, підняття окістя, спіральні переломи.

Поранення голови:

s Відсутність волосся та (або крововиливи під шкірою черепу внаслідок енергійного виривання волосся).

s Крововиливи під зовнішньою оболонкою мозку (через трясіння або удари).

s Крововиливи або виділення сітківки (через трясіння).

Ознаки сексуального знущання над дитиною:

§ Часті інфекційні захворювання органів сечовивідної системи.

§ Болі, незручності під час ходіння чи в положенні сидячи.

§ Висипання або свербіння в межах статевих органів; розчісування великих ділянок шкіри або смикання на стільці.

§ Часте блювання.

§ Зваблюючи поведінка; компульсивна мастурбація, сексуальні ігри в ранньому віці.

§ Надмірно виражена тривога і недовіра до інших людей.

§ Сексуальне знущання над іншими дітьми.

Ознаки партнера, схильного до насилля:

§ Ревнощі. Вважає себе великою мірою власником, увесь час телефонує чи несподівано з’являється, звинувачує вас у сексі з іншими, ревнує до дітей, сім’ї та друзів.

§ Контроль. Допитує вас про те, де ви були, з ким говорили, наполягає на тому, щоб ви питали дозволу перед тим, як кудись іти чи щось робити, контролює використання телефону, контролює гроші.

§ Швидкий початок. Швидко втягується в стосунки, стверджуючи, що він/вона ніколи не відчував себе наскільки коханим і т.ін. відразу ж наполягає на присвятах, клятвах ін.

§ Нереалістичні очікування. Очікує, що партнер буде ідеальним та задовольнить будь-яку потребу.

§ Ізоляція. Пробує відокремити вас від сім’ї та друзів, звинувачує людей, що підтримують вас як таких, що „створюють проблеми”. Діє так, що люди не хочуть приходити до вас чи якось з вами спілкуватися.

§ Звинувачує інших в своїх проблемах. Завжди хтось інший винуватий в усьому.

§ Звинувачує інших в своїх почуттях. Каже: „Ти злиш мене”, замість: „Я сердитий”.

§ Гіперчутливість. Стверджує, що ви образили його почуття, тоді, коли він справді сердитий і хоче, щоб було так, як він хоче.

§ Жорстокість до тварин чи дітей. Брутально з ними поводиться.

§ „Грайливе” використання сили в сексі. Йому подобається кидати вас чи тримати на місці під час сексу.

§ Вербальне насилля. Постійно критикує вас, каже дуже жорстокі та вражаючі речі, обзиває вас потворними іменами, прокляттями, перериває вас, домінує під час усіх діалогів чи відмовляється розмовляти.

§ Жорстокі статеві ролі. Очікує від вас прислужництва, підкорення та того, що ви сидітимете вдома. Жінки повинні робити те, а чоловіки се.

§ „Полум’я і лід”. Є особливо чарівним та лагідним, потім переключається на насильницькі дії.

§ Випадки побиття в минулому. Зізнається втому, що бив партнерів у минулому та звинувачує їх. Мав в минулому приводи в міліцію.

§ Погрози насилля. Каже: „Я зламаю тобі шию”, чи „Я тебе вистежу і в’ю” чи „Я тебе відлупцюю”.

§ Ламання чи удари по речах. Пробиває дірки в стінах, руйнує цінні речі.

§ Будь-який вияв сили протягом суперечки. Штовхання, смикання, фізично не дає вам піти.

Основним проявом насилля є будь-які прояви агресії.

Категорія: Вчителям | Додав: Mon_VVolf (29.11.2017)
Переглядів: 363 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz