У рамках цієї постанови передбачається, що вже до 2022 року всі українські діти, які навчаються в спеціальних школах (школах-інтернатах) для дітей із затримкою психічного розвитку, поступово перейдуть на навчання до загальноосвітніх навчальних закладів. Це допоможе забезпечити рівний доступ до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами, сприятиме їхньому успішному навчанню, розвитку та соціалізації.
Крім того, надзвичайно важливим моментом переведення дітей з особливими навчальними потребами зі спеціалізованих шкіл і шкіл-інтернатів до загальних є те, що за таких умов діти зможуть проживати у власних родинах, а не в інтернатах.
Перед тим, як перейти на навчання в загальноосвітні заклади, ці діти навчатимуться у спеціальних підготовчих класах, а вже потім перейдуть у спеціальні та інклюзивні класи загальноосвітніх навчальних закладів, де розвиватимуться поряд зі звичайними дітьми. Організація їхнього навчання у загальноосвітніх школах буде побудована на основі особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Світовий досвід свідчить, що такі заходи не лише сприяють формуванню толерантного та відкритого суспільства, а й кращому навчанню дітей із особливими освітніми потребами. У поєднанні з корекційно-розвитковою роботою та обов’язковим створенням підготовчого класу, це дасть можливість забезпечити цим дітям достатню кількість навчальних годин для повноцінного засвоєння навчального матеріалу.
Наразі Міністерством готуються роз’яснення, рекомендації та методичні програми для організації навчального процесу за умов інклюзивного навчання дітей з особливостями психічного розвитку в загальноосвітніх навчальних закладах.
Новина на сайті МОН
Постанова КМУ
Тематична стаття на сайті УП.Життя
|
|